Wie wil er niet tot volle bloei komen in zowel persoonlijke als professionele leven?
Het is niet voor niks dat mijn logo een bloem symboliseert. ‘Tot bloei komen’ is toch waar we bewust of onbewust naar verlangen: voor onszelf, voor onze dierbaren, voor onze klanten, voor in organisaties. We bereiden de grond voor met het oog op toekomstige bloei..
Al dan niet symbolisch zijn we voortdurend bezig met zaaien, bemesten, beregenen, wieden, snoeien, zorgen voor steuntjes, zon en schaduw.
Als de bloem uitbloeit, geeft deze het zaad voor nieuw leven, groei en toekomstige bloei.
Iedere bloem spiegelt als het ware waar jezelf naar streeft. Als je onbevangen en vol geniet van een stralende bloem, ervaar je als het ware je eigen kern. Op zo’n moment sta je niet stil bij alle eerdere inspanningen onderweg naar die bloei.
Als je zelf een korter of langer bloeimoment kent, dan is het alle eerdere inspanningen waard. Je ervaart je hoe je eigen potentieel tot uitdrukking komt. Het leven zoals het is bedoeld.
Ook organisaties komen tot bloei als het lukt om het organisatie-potentieel aan te boren en te ontwikkelen, wat veel meer is dan de optelsom van de competenties van de medewerkers.
Daar genieten velen van: klanten, medewerkers, oprichters, bestuurders, shareholders en andere stakeholders. Bloei zaait zich uit als de omstandigheden dat toelaten.
Het succes van een organisatie gaat hand in hand met het welzijn van medewerkers.